Dropshipping – czy to ma sens?

Obecnie znacznie łatwiej jest założyć własną działalność gospodarczą i prowadzić swój e-biznes. Niezależnie od tego, czy zamierzamy otworzyć mały sklep online czy też przymierzamy się do większego przedsiębiorstwa, konieczne jest zarejestrowanie go w Centralnej Ewidencji i Informacji i Działalności Gospodarczej (CEIDG). Sprzedaż wirtualna ma bardzo wiele zalet, jednakże konieczne jest przechowywanie gdzieś oferowanego asortymentu. Można wynająć magazyn lub sprzedawać w modelu dropshipping. Czy rzeczywiście jest to opłacalne?

Sklep internetowy na modelu dropshipping – zalety?

Jeśli decydujemy się na dropshipping, to nasz zysk stanowi różnicę między ceną hurtową a obecną, po której klient kupił dany produkt w naszym e-sklepie. To od nas zależą zmiany cenowe. Zaletą dropshippingu jest to, że nie ma konieczności posiadania dużego kapitału finansowego na start. Istnieje też małe ryzyko finansowe, gdyż płacimy za zamówiony towar w hurtowni dopiero po otrzymaniu płatności od klienta. Ponadto sprzedawać można z dowolnego miejsca, z dostępem do Internetu. Towar wysyłany jest bezpośrednio przez hurtownię, dzięki czemu skraca się do minimum czas oczekiwania na jego dostawę.

Stawiając na sprzedaż w modelu dropshipping, można liczyć także na bogactwo asortymentu hurtowni, dzięki czemu klienci mają do dyspozycji szeroki wachlarz wyboru. Oferta sklepowa staje się więc znacznie atrakcyjniejsza. Nie ma też żadnego problemu z rozpoczęciem współpracy, gdyż wystarczy skontaktować się z interesującą nas hurtownią. Możliwe jest także promowanie sklepu, jeśli hurtownia zgodzi się dołączać do przesyłek materiały reklamowe w postaci ulotek czy wizytówek. Takim oto sposobem można z łatwością tworzyć pozytywny wizerunek firmy.

Trzeba pamiętać, że model dropshipping nie jest pozbawiony wad. Jednak na pewno jest to rozwiązanie którym warto się zainteresować na początku prowadzenia sklepu internetowego, gdy nasz kapitał i możliwości są mocno ograniczone.

Dodaj komentarz